Paragliding i Montenegro

Som jag skrev så testade vi på paragliding när vi var i Montenegro förra veckan och här nedan har ni två filmklipp. Först när jag är på väg och sedan Kristoffers mindre lyckade landning ;)

Montenegro, dag 6

Idag har vi varit och testat på paragliding. Det var hur roligt som helst! Vi körde upp för ett berg i vad som kändes som en evighet och därefter körde vi. Jag fick börja och det pirrade till lite när man tappade fotfästet men sedan var det bara att njuta. Vi gjorde det i par med en engelsman som var väldigt trevligt. Kristoffer hade lite mer otur eftersom det började bli dåligt väder just när han skulle köra. Jag stod nere på stranden och väntade och fattade ingenting men till slut så kom han. Det hade gått lite fortare nedför för dem på grund av vädret men bilder fick vi i alla fall.

Om ni är sugna på att testa så tycker jag absolut att ni ska göra det.

Montenegro, dag 5

Idag har vi hyrt en bil och kört runt med i landet. Det är inte så stort så man kan köra en bra bit. Vårt första stopp blev den gamla huvudstaden Cetinje där vi kikade runt, tog en fika och besökte ett museum. Vi tänkte sedan åka iväg till den nuvarande huvudstaden Podgorica men när vi kom dit hittade vi ingen bra parkering, tröttnade och körde tillbaka igen. Det blev en middag på vägen och det var en intressant upplevelse. Menyn var inte på något språk vi kunde och personalen kunde varken prata engelska eller tyska så vi fick helt enkelt gissa oss till vad det var och chansa. Det blev rätt bra ändå!

Sen stannade vi lite här och var, tog lite bilder och hade det gott helt enkelt.

Montenegro, dag 4

Ja, idag var det dags för den andra utflykten och idag skulle vi åka åt andra hållet - Albanien och staden Skadar. Först stannade vi slottet Rostafa där vi fick veta lite mer historiskt och kika runt. Därefter åkte vi in i staden, gick runt lite och åt middag tillsammans med de andra.

Det var väldigt annorlunda jämfört med Kroatien igår men samtidigt var det intressant att se. Jag är glad att vi gjorde båda dessa utflykterna och det var lätt värt pengarna.

Montenegro, dag 3

Idag har vi varit iväg på den första bokade utflykten, till Dubrovnik i Kroatien. Kroatien är ett av Montenegros grannländer och det tar bara ett par timmar att åka dit. När vi kom dit blev vi guidade en bit av Apollos reseledare men sedan kunde vi strosa fritt så vi shoppade lite, gick på museum och åt en riktigt god pizza.

Det lilla vi hann se av Kroatien fick i alla fall mig att vilja åka dit igen!

Montenegro, dag 2

Idag var vi återigen i Budva. Vi gick genom de gamla delarna, tog massor av bilder och åt glass! Mysigt!

Montenegro, dag 1

Dagen har varit lugn och har mestadels spenderats på hotellet. Hotellet heter Iberostar Bellevue och ligger precis vid stranden. Vi har all inclusive, en stor och bra pool och en liten utsikt över havet.

Vi var även en sväng i grannstaden, Budva. Vi kikade lite, strosade och tog bilder.