Coldplay för andra gången

Igår kväll var vi på Stockholm Stadion och såg Coldplay för andra gången. Coldplay är något som har hängt med sedan vi träffades och vi har därefter köpt samtliga skivor och sett spelningarna i Sverige. Igår var det alltså dags för deras Mylo Xyloto-turné att landa i Stockholm.

Du vet att du jobbar inom vården när..

Vår resa till London 2012, del 4

Nu är det dags för den sista delen från vår Londonresa och det blir lite blandade bilder som jag inte har visat ännu.

Hotellet

Badrummet på hotellrummet

Maskoten

Hotellet vi bodde på hette förresten Harlingford Hotel och låg på 61-63 Cartwright Gardens, en promenadsträcka från tunnelbanestationen King's Cross/St Pancras. Det var ett bra läge och inte så väldigt dyrt under omständigheterna. De flesta av hotellen i London var ju inte billiga under OS direkt ;)

Vår resa till London 2012, del 3

Idag tänkte jag berätta lite om vart vi åt och vad vi kan rekommendera när det kommer till restauranger i London. Detta var tredje gången jag var i London och självklart har jag inte provat alla men några.

Första dagen upptäckte vi Pizza Express som låg på vägen från tunnelbanan till vårt hotell. De serverade bland annat pizza och pasta och jag gillade atmosfären där inne. Häftig inredning och bra läge! Pizzorna var dessutom väldigt goda och det var prisvärt. Kika in på deras hemsida om du är nyfiken: http://www.pizzaexpress.com/. Den restaurangen vi var på låg på 93-95 Euston Road.

Sedan innan hade vi bestämt att vi skulle leta upp Jamie's Italian och prova. Vi gillar båda två Jamie Oliver så det kändes som ett måste. Den restaurangen vi besökte låg i Covent Garden på adressen 11 Upper St Martin's Lane. På hemsidan finns mer information om vart de olika restaurangerna ligger: http://www.jamieoliver.com/italian/

En restaurang som vi besökt tidigare som vi ville besöka igen är Gordon Ramsay's Maze Grill. Förra gången vi var där var vi otroligt nöjda och maten riktigt smälte i munnen så självklart hade vi höga förväntningar även den här gången. Tyvärr blev vi besvikna och det enda jag egentligen tyckte väldigt mycket om var desserten. Nedan ser ni mina tre rätter och vill ni läsa mer om restaurangen kan ni göra det på http://www.gordonramsay.com/mazegrill/. Maze Grill ligger på 10 - 13 Grosvenor Square.

En dag valde vi även att äta lunch på Prezzo på Euston Road och det är väl inget vi vill rekommendera. Maten var väl helt okej men personalen var nonchalant och ljudnivån var så hög att vi hade huvudvärk när vi kom ut genom dörrarna. Näe, ingen trevlig upplevele!

The Making of Harry Potter

Som jag sa så blir det ett särskilt inlägg om The Making of Harry Potter. Vi började med att ta tåget från Euston till Watford Junction, vilket inte var så väldigt dyrt. Där fick vi vänta på en Harry Potter-buss som skulle ta oss den sista biten till studion. Vi trodde faktiskt att den skulle vara gratis men icke sa nicke! Det var inga stora summor där heller visserligen. Väl framme fick vi hämta våra mailbiljetter precis utanför studion och sedan ställa oss i kön in. Det tog ett tag men sedan var vi inne och här kommer en kavalkad med bilder!

Biljetterna till själva studion kostade förresten ungefär £30 men vi valde även att få en souvenirbok och audioguide i priset så då blev det lite dyrare.

Pengarna var i alla fall väl spenderade och jag ångrar inte en sekund att vi åkte dit. Faktum är att jag gärna skulle åka dit igen! I den lilla shoppen köpte vi med oss en anteckningsbok, en trollstav (såklart ;)) och lite annat smått och gott. Ett hett tips om ni åker till London alltså!

Vår resa till London 2012, del 2

Dags för del 2 om vår resa till London och denna gång ska det handla om sevärdheter. Vi besökte Dominion Theatre för att se på musikalen "We will rock you", Harry Potter Studio Tour (som kommer att få ett eget inlägg), Piccadilly Circus, London Dungeons m.m.

Piccadilly Circus

Inne på muséet Ripley's

Min fina fast fokus hamnade visst där bakom istället ;)

Musikalen var helt okej men av de två jag har sett så föredrar jag nog "The Lion King". London Dungeons var roligt och en aning läskigt. De som har varit där vet vad jag menar om jag säger "särskilt slutet" men jag vill inte avslöja för mycket. Som sagt så kommer jag att skriva om Harry Potter-upplevelsen i ett särskilt inlägg eftersom jag har otroligt många bilder och vill ge lite ytterligare information eftersom det är något jag verkligen rekommenderar. Det kommer inom kort!

Vår resa till London 2012, del 1

Mellan 5-10 augusti var vi i London för att titta på OS. Vi gjorde såklart en massa annat också och jag tänkte visa er lite bilder. Det är väldigt mycket bilder därirån så jag tänkte dela upp det på ett par inlägg och jag börjar med bilder från OS-arenorna och de sporter vi var och kikade på.

Det hela började på morgonen den 6 augusti då vi åkte till friidrottsarenan för att se ett par grenar. Det var inga finaler och heller inga svenskar men det var häftigt ändå. Jag kommer inte ihåg nu hur många det var på arenan men helt galet många i alla fall! Mäktig känsla!

På kvällen samma dag såg vi även semifinalen i damfotboll mellan Japan och Frankrike. Den hölls på Wembley och även det var en väldigt mäktig känsla. Snacka om mycket folk!

Sist men inte minst såg vi även finalen i damfotbollen mellan Japan och USA där USA vann!