Våra tankar om Mallorca

Sedan vi kom hem är det självklart många som har frågat hur vi har haft det på semestern och ibland är det nästan svårt att svara. Jag ska se om jag kan få med alla tankar i det här inlägget men jag lovar ingenting ;)
 
+ Väldigt effektiva till/från hotell och inne på flygplatsen. Fritidsresors personal syntes på långt håll och det var inga problem att hitta transferbussen.
+ Mycket stor flygplats med mängder av matställen, toaletter och platser att sitta. Något vi verkligen gillar efter förra årets Santoriniresa.
+ Trevlig och tillmötesgående personal på hotellet.
+ Fritidsresor fanns på vårt hotell varje dag om det var något man behövde fråga om.
 
- Det var förvånansvärt många spanjorer som inte pratade engelska. Jag hade i stort sett antagit att restaurangpersonal och dylikt kunde engelska på en så turistbombarderad ö.
- Brist på skyltar gjorde det oerhört svårt för oss att både hitta i städer och hitta ut ur dem. Mycket onödig tid gick åt i bilen.
- Kombinationen att jag inte varit tillräckligt uppmärksam samt att Fritidsresor varit lite otydliga gjorde att vi inte alls bodde i Alcudia, ungefär 4-5 km utanför. Vi kunde alltså bara ta oss dit när vi hade tillgång till hyrbilen.
- Där vi bodde fanns det dessutom ingenting att göra. Det var endast restauranger och turistshoppar.
- Ett par gånger var vi tveksamma till om maten var helt färdig som serverades och sista dagen fick jag ett kycklingspett med rå kyckling. Det kan hända vart som helst men jag har aldrig varit så noga med att titta som på den här resan.
 
Överlag hade vi nog båda förväntat oss mer av en ö som Mallorca. Visst var det vackert men det går inte ens att jämföra med exempelvis Montenegro eller Santorini. Vi ångrar såklart inte resan och det var roligt att besöka ett nytt land men vi kommer nog inte tillbaka till Mallorca i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: