TV-serier v.20

Jag varnar för att det kan förekomma spoilers i texten nedan!
 
 
Fargo S1E4 - Eating the Blame / E5 - The Six Ungraspables
 
Polisen Gus stöter oväntat på den man (Lorne Malvo) han släppte med en varning för fortkörning. Mannen har dykt upp på övervakningsbilder och Gus är så säker på att han ligger bakom flera mord att han arresterar honom. Han släpps dock ett kort tag senare efter att ha haft ett alibi och dessutom utgett sig för att vara präst. Gus vill inte ge sig i första taget. Molly vill inte riktigt låta Lester vara och funderar på hur hon ska gå vidare. Lester i sin tur får problem med två killar och det slutar i en cell. Det är väldigt lustigt att Molly fortsätter sina eftersökningar trots upprepade tillsägelser från chefen. Chefen kanske borde bli lite hårdare? I övrigt tycker jag att det är en fortsatt bra serie men som någon sa, hoppas det bara blir en säsong. Annars kommer det nog bli allt för utdraget!
 
The 100 S1E8 - Day Trip / E9 - Unity Day
 
Nu har de 100 möjlighet att både prata med och se medlemmarna av The Ark. Clarke får reda på att det ska finnas en hemlig gömma i närheten och tar med sig Bellamy på uppdraget. Under tiden gör en nöt att de övriga får hallucinationer och Octavia ser sin chans att släppa fången, Lincoln, fri. Under tiden Lincoln har varit i lägret har de två dock hunnit få känslor för varandra och när Finn föreslår vapenvila mellan de två lägren är Octavia inte sen med att haka på. Deras ledare vill möta Clarke för att diskutera det hela men det slutar inte riktigt som de har tänkt. En bomb detonerar också på The Ark och flera dör. Jag börjar gilla Clarke och Bellamy mer och mer och det är skönt att se att det finns en person bakom den stenhårda masken. Finn känns mer och mer som en tråkig bikaraktär och jag förstår inte riktigt hur både Clarke och Raven kan vara så störtkära i honom. Nästa avsnitt lär bli spännande och jag undrar om någon klarade sig ur explosionen. Jag skulle nästan tippa på Abby men vi får se.
 
 
Dexter S4E1 - Living the Dream / E2 - Remains to Be Seen
 
Dexter har det tufft och försöker bolla sitt arbete med familjelivet och självklart, dödandet. Han får knappt sova på grund av sonen och det gör även att han begår misstag som han aldrig hade gjort annars. En kvinna hittas mördad i ett badkar och agent Lundy dyker upp plötsligt. Det visar sig att mordet i stort sett är identiskt till flera andra som begåtts över landet. Ah, vad skönt att återse Dexter och nu är han dessutom pappa. Jag förstår inte riktigt varför Lundy är så creepy men jag antar att vi kommer få reda på det senare. Kul att se Debra glad och lycklig men självklart blir det inte långvarigt? 
 
The Blacklist S1E22 - Berlin: Conclusion (SÄSONGSAVSLUTNING!)
 
Red lyckas fly och gömma sig samtidigt som han ger Lizzie värdefull information i fallet med Berlin. Var och en i teamet är hotade och när agent Meera mördas förstår de allvaret. Precis när de tror att de har fångat in Berlin upptäcker de den bistra sanningen. Säsongsavslutning och ja, vad ska man säga? Det var spännande och bra som vanligt. Jag började gilla Meera så synd att hon skulle dö. Lizzie kan ju inte vara i mer fara än vanligt oavsett om hon får veta att Red är hennes pappa, eller? Bra säsongsavslutning!
 
 
Star-Crossed S1E13 - Passion Lends Them Power (SERIEAVSLUTNING!)
 
Roman har blivit knivhuggen och Emery hittar honom. Hon tar hjälp av Teri för att rädda hans liv. Samtidigt planerar Vega sitt attentat som kommer att äga rum under paraden. När Roman har återhämtat sig gör han och gänget allt de kan för att stoppa Vega. Det var lite oväntat att attentatet faktiskt skulle bli av. Dessutom var det sista avsnittet av serien så man fick inte veta något av vad som hände, vilket såklart är tråkigt. Det var väl inte helt oväntat att den skulle bli nedlagd dock men den hade ju kunnat sluta med en mindre cliffhanger åtminstone.
 
Reign S1E22 - Slaughter of Innocence (SÄSONGSAVSLUTNING!)
 
Mary, Catherine och Francis funderar på vad de ska göra åt kung Henry och hans beteende. Samtidigt har Henry en plan om ett framtida liv med Mary vid sin sida. Lola ska föda men är ensam och skickar ett brev till Mary. Mary berättar genast sanningen om Lolas ofödda barn för Francis och ber honom att åka dit. Strax efter får hon veta att pesten sprider sig som en löpeld och försöker hindra Francis men förgäves. Bash försöker fortfarande ta reda på vem monstret är som har jagat upp Pascal och många andra. Hm, var det bara jag eller såg Henry inte alls döende ut? Hur som helst är det skönt att bli av med honom och se hur det blir nu när det är Francis som är kung, om han nu kommer tillbaka oskadd. Jag gillar verkligen kemin mellan Bash och Kenna och hoppas verkligen att Lola klarar sig. Då blir det nog intressant att se hur Francis kommer att ställa sig till henne och deras oäkting. Vi får se!
 
 
Chicago P.D. S1E14 - The Docks
 
Efter att ytterligare poliser skjutits ner, inklusive Antonio, tas jakten upp efter Popo som lyckats rymma med sin fru och barn. Voight vill sköta det på sitt eget sätt men Jay är skeptisk. Erin får ta itu med saker från det förflutna. Jag hoppas vi får veta mer om den här Charlie snart för han verkar bara väldigt skum. Hoppas inte Erin dras in i massa skit från hennes tidigare liv. Skönt att Jay fick Alvin och Voight att ändra sig och att Voight tog det på ett ganska oväntat sätt.
 
Grey's Anatomy S10E24 - Fear (of the Unknown) (SÄSONGSAVSLUTNING!)
 
Cristina är på väg att lämna sjukhuset och Chicago men känner att hon inte hunnit avsluta tillräckligt. Meredith pushar henne och hjälper henne att komma iväg. Samtidigt sker en explosion i en galleria och sjukhuset blir mer än överbelastat. Bailey får veta att hennes forskning kommer att läggas ned på grund av utgifter och brist på resultat men ser ett hopp när Cristina lämnar en plats ledig i styrelsen, samma plats som Cristina själv vill att Alex ska ha. Ett bra avslut för Cristina och jag blev nästan lite bölig där! Det var lite oväntat att Ross följde med henne men samtidigt kul. Betyder det att Leah kan få sin plats tillbaka? Jag hoppas inte det. Och sen har vi ytterligare ett halvsyskon till Grey-klanen, har vi inte tröttnat på det ännu?
 
 
House of Cards S1E1 - Chapter 1
 
Frank siktar på att bli utrikesminister när presidenten vinner valet på nytt men trots löften blir han kvar i kongressen. Han utarbetar en plan och som stöd har han sin fru och ett par allierade. Han får även kontakt med en journalist som hjälper till med att förmedla det viktigaste till allmänheten. Den här serien gillade jag redan från första stund och kommer garanterat fortsätta att titta på. En väldigt frisk fläkt bland alla tonårsdraman jag följer och jag är så nyfiken på vad som kommer att hända. Det är absolut inte fel heller att se Kevin Spacey och Robin Wright i huvudrollerna. Passar perfekt!
 
Girls S1E7 - Welcome to Bushwick a.k.a the Crackcident / E8 - Weirdos Need Girlfriends Too
 
Jessas chef dyker upp på festen som hon har tagit med sina kompisar till. Det hela slutar med ett besök på akuten och Jessa får sparken. Marnie får reda på att hennes ex träffat en ny tjej efter bara två veckor. Hanna och Adam inser äntligen vad de vill med sin relation och umgås mer eller mindre konstant, något som retar upp Marnie. Efter åtta avsnitt förstår jag fortfarande inte vad Shoshanna gör för serien! Hon är knappt med ju. Jag har inte heller kommit på vad som är så roligt med den så hade det inte vart endast tio avsnitt så hade jag faktiskt inte sett klart på säsongen men, bara två avsnitt kvar. Jag blir galet irriterad på Hanna och Adam dessutom.
 
~~~
 
Jag har nu även bestämt mig för att överge Crisis och SalemCrisis för att den inte är tillräckligt spännande och dessutom kommer att läggas ned, Salem för att den inte fångar mig som jag hade hoppats. Det var inte mindre än säsongsavslutningar under veckan dessutom; Reign, Grey's Anatomy och The Blacklist. De hade alla tre ganska bra säsongsavslutningar och vi får se hur jag ska ta igen all ledig TV-tid nästa vecka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: