TV-serier v.21

Jag varnar för att det kan förekomma spoilers i texten nedan!
 
 
Chicago Fire S1E1 - Pilot / E2 - Mon Amour
 
En olycka gör att brandmännen förlorar en av sina egna och det tar hårt på dem. Casey har det även jobbigt privat och försöker reda ut det hela. Mills, som är ny i gruppen, gör vad han kan för att bli en del av den och sjukvårdarna Dawson och Shay får ta emot en hel del skit. Severide kämpar med smärtor från olyckan som tog en brandmans liv och hans fru skyller dessutom på honom. Samtidigt försöker de rädda Chicago. Den här serien har jag bara sett väldigt lite av när jag har sett på Chicago P.D. men ville ge den en chans och redan efter två avsnitt har jag bestämt mig för att se vidare. Det är spänning, lite intriger och kärlek och jag gillar att den utspelar sig på en brandstation.
 
Scandal S1E1 - Sweet Baby
 
Quinn börjar arbeta hos välkända Olivia Pope men arbetet är inte riktigt vad hon tror. Olivias före detta chef, presidenten, kommer till henne med en påstådd otrohetsskandal och hoppas att Olivia ska lyckas få hela grejen att försvinna. Det tar dock hårdare på henne än förväntat. Det är samma skapare till den här serien som till Grey's så det måste ju bli bra? Ja, första avsnittet var i alla fall helt okej så vi får väl se vart det leder.
 
 
Dexter S4E3 - Blinded By the Light / E4 - Dex Takes a Holiday
 
Dexter och hans familj får problem med vandalism på gatan. Grannarna gör upp om ett schema då de ska vaka över området men Dex vill gärna ta det i egna händer. Rita och barnen åker iväg och ger Dexter lite tid för sig själv, något som han utnyttjar till max. Han har nämligen fått nys om en polis som mördat hela sin familj och lyckats komma undan med det. Samtidigt fortsätter Lundy och Debra sin jakt på seriemördaren och det slutar inte lyckligt. Oj, vilket oväntat slut på fjärde avsnittet! Det kändes nästan mer som en seriefinal. Jag är i alla fall väldigt nyfiken på vad som hände.
 
Chicago P.D. S1E15 - A Beautiful Friendship (SÄSONGSAVSLUTNING!)
 
Atwater är ny i gänget och Antonio kommer tillbaka. Han blir dock förvisad till skrivbordsarbete tills han är helt återställd. Att Antonio går tillbaka till arbetet är dock inte populärt hemma och hans fru har helt skilda åsikter. Lindsays förflutna hinner ikapp henne i och med Charlie och Voight hittar spionen i gänget. Samtidigt försöker de lösa ett fall. Ruzek och Burgess var ju inte särskilt förvånande men varför tar det sån tid med Lindstead? Skönt att det inte blev något mer av grejen med Lindsay och Charlie. Vad som hände med Antonios familj blir ju intressant att se men om de verkligen har stuckit på grund av hans arbete blir jag ruskigt irriterad.
 
 
The 100 S1E10 - I Am Become Death
 
Murphy dyker oväntat upp i lägret och innan de vet ordet av har han spritt en smitta bland de hundra. Octavia får reda på att smittan är tänkt att göra dem svaga för att inte kunna kriga när det är dags. Lincoln ber Octavia att följa med henne men i slutändan väljer hon ändå sin bror. Raven gör slut med Finn efter att ha sett hans blickar efter Clarke. Jag har svårt för karaktären Finn och även skådespelaren. Det känns inte alls äkta och jag förstår inte vad Clarke ser i honom. Jag kan bara hoppas nu att det inte kommer bli någon återförening mellan dem utan att Clarke snarare lägger sin tid på Bellamy. Det var oväntat att det skulle vara en så kort romans mellan Lincoln och Octavia och ja, Murphy förvånade i alla fall inte mig.
 
Fargo S1E6 - Buridan's Ass
 
Molly och hennes poliskollega knappar nu in på Lester och Lester börjar bli nervös. Han gör upp en plan under sin sjukhusvistelse samtidigt som Lorne Malvo har en helt annan plan. Nu har jag sett sex avsnitt men jag tycker fortfarande att det är en lite märklig serie. Bra men märklig! Jag trodde faktiskt inte att Molly skulle dö eller åtminstone inte på det sättet. Det var synd men samtidigt ger det Lester en fördel. Hans bror är för övrigt en riktigt stel typ. Hua.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: