Älska mig igen

Paige och Leo är ett lyckligt gift par till den dag då de är med i en bilolycka och Paige förlorar sitt minne. Hon kan inte minnas vem Leo är, att de är gifta eller hur de ens träffades. De enda minnena hon har kvar är från tiden innan hon flyttade in till stan. Läkarna tror att minnet kommer tillbaka med tiden men det verkar inte göra det och för varje dag som går måste Leo kämpa för att vinna tillbaka Paiges hjärta.
 
Jag är verkligen inget fan av den här typen av filmer men när jag nu ville se filmer med tema bröllop fanns det inte så många alternativ. Det är oftast romantiska komedier eller draman man får vänta sig. Den här filmen tillhör genren romantiska draman och innehåller väldigt mycket klichéer. Någonstans är den dock helt okej och det faktum att den inte har ett helt lyckligt slut gör mig glad.
 
Under filmens gång irriterade jag mig något fruktansvärt på Paige och hennes föräldrar. Jag förstår att hon vill ty sig till föräldrarna eftersom hon minns dem men när alla hon träffar berättar om hur hennes liv egentligen ser ut så stänger hon bara av och vägrar tro på dem. Föräldrarna tar olyckan som en chans att "vinna tillbaka" Paige och jag förstår det inte alls. Däremot var det lätt att känna med Leo och jag förstår frustrationen han måste känna. Samtidigt är han väldigt tålmodig och låter Paige ta sina egna steg. En bra karaktär!
 
Summan av kardemumman blir att det var en okej film, inte mer än så. Som jag sa så ville jag ha tema bröllop och det var väl egentligen inte så mycket av den varan i den här filmen men det kunde jag ju inte veta innan jag hade sett den. Vi får se vad jag väljer för filmer framöver.
 
Mitt betyg: 2/5
 
Originaltitel: The Vow
År: 2012
Längd: 104 min
Genre: Drama, romantik
Regissör: Michael Sucsy
Skådespelare: Rachel McAdams, Channing Tatum, Sam Neill
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: