Marängsviss i olika tappningar

Jag kommer från en liten by i Halland. Jag, min släkt och alla mina vänner har alltid gjort marängsviss på samma sätt - med glass, grädde, banan, chokladsås och maränger. När jag flyttade till Borås och träffade Kristoffer fick jag reda på att hans pappa tokälskar marängsviss men gissa om jag blev förvånad första gången jag åt det hos dem? De har nämligen samma ingredienser men ingen glass. Ingen glass!
 
Det roliga är att vi pratade om det här för ett tag sedan och Kristoffers systrars respektive hade också tyckt att det var lite märkligt. Den ena hade inte ens märkt något förrän alldeles nyligen och trodde att grädden helt enkelt hade vart smält glass. 
 
Och så såg jag den här lilla tipspromenaden i affären när jag handlade. Ja, vad är egentligen rätt när det kommer till marängsviss? ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: