Promota din stad - Borås

Hummingbird har kört igång en rolig grej på sin blogg där man ska promota sin stad! Det blir ju lite olika eftersom vi alla bor på olika ställen och det kan ju alltid vara trevligt med lite tips. Jag tänkte jag skulle lämna mitt bidrag i form av en liten guide till sommar-Borås. Enjoy!
--


Middag på Grekiska Tavernan

Mat
Inne i Borås finns många härliga restauranger och caféer som erbjuder uteserveringar, t.ex Café Viskan och Vinci som också har en liten utsikt över Viskan. Självklart finns det även snabbmatställen, allt från McDonalds till Max och Subway, och en mängd olika pizzerior, kinesiska restauranger och thai. Grekiskt hör till mina favoriter och där anser jag att Grekiska Tavernan är bäst och de har även utsikt över shoppingstråken. Något som verkar ha blommat ut på sistone är italienskt och i närheten av Stora Torget ligger Bar Singolo, ett italienskt café med mycket gott kaffe. Det finns gott om ställen att välja på och det finns något i alla smaker - det lovar jag.

Shopping
När det kommer till shopping i Borås tycker jag själv bäst om Knalleland där det mesta finns samlat. Självklart finns det även massor av affärer inne i stan men parkeringsmöjligheterna är bättre i Knalleland. I Knalleland finns också en mängd matställen och caféer där man kan ta en paus mellan varven. Under sommaren finns också Quality Outlet Åhaga där bland annat Nelly.com, Fristads och Salming säljer kläder och annat till 40-75% rabatt.


Match mellan Elfsborg och Kalmar

Sport och nöje
Allsvenska fotbollslaget Elfsborg kommer från Borås och även om det är uppehåll just nu kommer Allsvenskan igång igen inom kort. En match på Borås Arena går inte av för hackor! Om man inte är sportintresserad kanske man är mer intresserad av badmöjligheter och där finns bland annat inomhusbadet Stadsparksbadet men också ett utomhusbad, Alidebergsbadet, att tillgå. Om man vill bada i sjöar är badplatserna vid Kype och Almenäs att rekommendera. Även Borås Djurpark är populärt och i år finns där fyra små söta lejonungar i flocken! Icke att förglömma är Sommartorsdagarna - ett årligt musikevenemang på Stora Torget som pågår under sju torsdagar i sommar och är helt gratis. Inviger gör Eurovision-vinnaren Loreen den 28 juni.

Det finns även museum och rundvandringar om man är intresserad av sevärdheter och dylikt. Borås Textilmusem lockas många av men det finns även t.ex konstmuseum i staden.


På Borås Djurpark

Kommentarer

haha varför hatar du henne?

hahah sa du itne? skäms på mig då ;)

Ah men vad roligt att du är med då kommer ditt inlägg upp hos mig i veckan, glömde du söga till mig att du är med;)Eller har jag bara totalmissat det?

Skitkul att du är med i alla fall!Haha spana in videon på mig;)

Bra info om Borås! :)

Jag bor utanför Borås, Fritsla! :)

Halloj! Haft en bra söndag? :)

Kram

tusen tack! :D

Nejmen finns faktiskt en del!



piuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: